Geen gestampte muisjes, maar een gesneden muisje. Dat zat er in het brood die een Helmondse bij de Albert Heijn had gekocht. De supermarktketen laat weten direct extra controles te hebben uitgevoerd bij de leverancier van het brood.

“Mijn zoontje wilde boterhammen gaan smeren , maar kwam aan met een vreemde vies ruikende boterham naar mij toe”, zo beschrijft de vrouw het voorval op Facebook. “Later bekeek ik het gesneden brood nog eens goed. Ik was bijna flauwgevallen, ik werd echt licht in mijn hoofd. Meteen daarna moest ik overgeven”, zo schrijft ze.

Taart
Haar zoontje heeft het brood niet gegeten, wel ging ze ermee terug naar de supermarkt. Daar werd haar naar eigen zeggen ‘een taart’ aangeboden om het leed te verzachten. Maar de trek was haar inmiddels vergaan. Wel heeft ze later telefonisch melding gemaakt van de vondst van de muis, zo meldt ze.

Een woordvoerster van de supermarktketen zegt net zo geschrokken te
zijn geweest van de kwestie als de vrouw in Helmond die de bewuste
muis in haar brood vond. “We hebben met de leverancier gesproken om
te achterhalen hoe het heeft kunnen gebeuren. Verder worden diverse
preventieve maatregelen getroffen om last van ongedierte te
beperken.

Oplossing

Sowieso zijn er altijd kwaliteitscontroles”, aldus de zegsvrouw.
Volgens de keten is het hoogst uitzonderlijk dat dit voorkomt. “We
doen er uiteraard alles aan om dit soort risico’s te vermijden.”

Verder heeft de keten de
gedupeerde klant een oplossing aangeboden. Wat die oplossing is wil
Albert Heijn niet kwijt, omdat de klant dit niet zou willen.

Read More

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *